Wydział 4
Zakres zadań Referatu Ewidencji i Świadczeń obejmuje m.in.:
1) rejestrację osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
2) obsługę osób bezrobotnych i poszukujących pracy, w tym naliczenie i wypłatę świadczeń,
3) prowadzenie akt osobowych bezrobotnych i poszukujących pracy w tym dokonywanie bieżącej weryfikacji uprawnień wynikających z posiadania statusu osoby bezrobotnej bądź poszukującej pracy,
4) wydawanie zaświadczeń oraz decyzji administracyjnych w zakresie wykonywanych zadań,
5) realizowanie świadczeń dla rolników zwalnianych z pracy,
6) prowadzenie spraw związanych z opłacaniem składek na Fundusz Pracy przez osoby podejmujące zatrudnienie lub inną pracę zarobkową za granicą u pracodawcy zagranicznego,
7) prowadzenie spraw związanych z koordynacją systemów zabezpieczeń społecznych w związku z świadczeniami z tytułu bezrobocia w państwach UE/EOG,
8) wykonywanie zadań wynikających z realizacji przepisów o ubezpieczeniu społecznym i zdrowotnym,
9) przygotowywanie materiałów do obowiązującej sprawozdawczości statystycznej.